فهرست

رمدسیویر وهیدروکسی کلروکین در برابر COVID-19 موثر نیستند

تیم مطالعه در نروژ اثرات رمدسیویر و هیدروکسی کلروکین بر مرگ و میر بیماران در بیمارستان را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان همچنین بر میزان نارسایی تنفسی، التهاب و همچنین پاکسازی ویروس در دهان حلق تمرکز کردند.

این آزمایش در 23 بیمارستان نروژ انجام شد. شرکت کنندگان شامل بزرگسالانی بودند که با عفونت SARS-CoV-2 در بیمارستان بستری بودند. بین 28 مارس و 4 اکتبر 2020، محققان به طور تصادفی 181 بیمار را برای دریافت رمدسیویر، هیدروکسی کلروکین یا مراقبت های استاندارد (SoC) انتخاب کردند.

تفاوت قابل توجهی بین گروه های درمانی در مرگ و میر در طول بستری مشاهده نشد. در هفته اول به طور کلی کاهش بار SARS-CoV-2 در دهان حلق با کاهش مشابه و بار ویروسی 10 روزه در بین گروههای رمدسیویر، HCQ وSoC مشاهده گردید. Remdesivir و HCQ بر میزان نارسایی تنفسی یا متغیرهای التهابی در پلاسما یا سرم تأثیر نمی گذارد. فقدان اثر ضد ویروسی با مدت زمان علائم ، سطح بار ویروسی، میزان التهاب یا وجود آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 در بستری ارتباط نداشت.

 

نتایج مطالعه حاضر که 22 تیر 1400 و در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است؛ نشان می دهد که نه رمدسیویر و نه HCQ بر پاکسازی ویروس در بیماران بستری مبتلا به COVID-19 تأثیر نمی گذارند.

لینک مقاله: https://www.acpjournals.org/doi/full/10.7326/M21-0653?journalCode=aim